Cattas liv och tankar

Du fattas oss....

Publicerad 2012-02-15 20:27:24 i Allmänt,

Att ens mormor någon gång ska lämna den här världen är inte speciellt konstigt. De blir ju faktiskt äldre de med.. Men då mamma ringde imorse och berättade att mormor var död så kändes det... overkligt.. Man tar liksom mormödrar för givet och de ska alltid finnas...
 
Mormor blev 89 år. Inte en helt ringa ålder. Hon var blind, hade diabetes och även andra krämpor. Men hon kämpade på... Hennes sista dag blev alla hjärtans dag. O för en mormor som alltid månat om de sina, haft stenkoll på allas födelsedagar, namnsdagar, årsdagar och allt annat som vi andra har lätt för att glömma, så var det väl en perfekt dag att sluta sitt liv på... På sin sista dag i livet fick hon sitt sista spel bingo, hon fick sitt hår upprullat, hon fick gofika (hon som alltid bakat de allra godaste kakorna, även då hon tappat synen!) och en alla hjärtans dags kram, allt som var viktigt i hennes liv. Hon la sig nöjd och ovetande på kvällen och några timmar senare var hon borta..

Hur mycket hon kommer att fattas oss förstår vi nog inte ännu. Hon var liksom "taket" för alla oss andra generationer efter. Hon hade fyra barn, sju barnbarn, elva barnbarnsbarn, ett barnbarnbarnsbarn och ännu ett på väg.. O hon var lika mån om oss allihopa.

Då jag var där idag och smekte hennes kind för sista gången kändes det så tomt... Men samtidigt är man väldigt ödmjuk och tacksam vid ett sådant ögonblick. Efter att begravningsbyrån hämtat mormor och vi var på väg därifrån så hörde jag hennes ord som ett eko i mina tankar:

Ta en karamell nu, det finns på bordet.

Självklart vände jag och stoppade på mej en karamell... O då jag gick ifrån jobbet nu på eftermiddagen, stoppade jag handen i fickan och kände karamellen... Då kom tårarna igen...

TACK fina älskade mormor för att du funnits i vårt liv så länge. O hälsa så gott till morfar och moster däruppe hos änglarna...


 

Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2012-02-15 21:14:37

Jag sänder en hel hög med styrkekramar till dig o din familj <3 o jag förstår att saknaden efter henne kommer att vara stor. Hon var ju en riktig gogumma :) Kram kram!!!

Postat av: Emma S

Publicerad 2012-02-15 21:21:16

Kramar till er från mig ♥

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-02-15 21:25:14

Skickar värmande kramar igen! Har tänkt på dig och de dina.

Jag har ju egna minnen med din mormor... bla en gång då hon skulle vara barnvakt till mig efter skolan och hon hade kokat någon typ av gröt (kan ha varit klappgröt tror jag)... det tyckte jag inte om men det sa jag inte utan jag åt lite för jag visste ju att sedan skulle man få dessa underbart goda kakor som bara hon kunde göra :-)

Kram igen <3

Postat av: Bondens fru

Publicerad 2012-02-15 21:49:22

Stor kram <3

Postat av: AKB

Publicerad 2012-02-15 22:19:40

Kram till er alla<3<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-15 22:25:09

Många kramar till er, älskade vänner<3

Postat av: HAnna

Publicerad 2012-02-15 22:57:19

Åh vad fint skrivet, andra gången idag som jag fäller tårar över något som någon skrivit. Mormödrar är precis så som du skrev, alltid mån om en och dessutom mån ;) om att man ska ta en kaka till eller en karamell till så det fick mig å le, tårka bort tåren och tänka på min änglamormor:) och hennes godis skål och hennes mjuka kinder! Kram till dig C från mig!

Postat av: Carro

Publicerad 2012-02-16 10:37:48

Då satt man helt tårögd här & droppar i kaffet då. En mormor är det bästa man kan ha & jag tror de flesta är likadana. Varma, goa & mån om alla i dess närhet!



Även om hon kunde fått vara med några år till, så fick hon iallafall ett värdefullt avslut.



En massa kramar till er alla!!

Postat av: Ylva

Publicerad 2012-02-16 12:28:39

Att förlora någon man älskar är man aldrig förberedd på. Stor kram <3

Postat av: Ingela

Publicerad 2012-02-16 22:19:48

Kramar till er<3

Postat av: Catharina

Publicerad 2012-02-20 11:31:50

Tack alla <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela