Cattas liv och tankar

Joppelijobbar!

Publicerad 2012-02-25 10:47:56 i Allmänt,

Idag är det jobb som gäller! Imorse då jag for (efter en som vanligt oootroligt dåligtmedsömnnatt innan jobbhelg) så vräkte snön ner...Men nu skiner solen från en klarblå himmel och det är konstigt men det är roligare att jobba då det är fint väder. Mycket märkligt, borde ju vara tvärtom.

Pratade med lilla skrot i telefon imorse, hon hade sovit så gott hos mormorn och morfarn. Skönt då det går bra men det gör det ju faktiskt alltid..

Lite söt var hon igår då hon satt med två dinosaurier och lekte att den ena var mommo och den andra moffen, o så skrämde de varandra. Tro vad sådant står för...

Hon filosoferade också över gammelmormor som hon vet är död och funderade "vart hon tage vägen nånstans?"..

jag: Gammelmormor är hos änglarna.
Lisa: Inte kan hälsa på henne då...

Djupa funderingar från en liten tvååring...



Lisa pytteliten rocker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela