Cattas liv och tankar

Cattas nyårskarameller!

Publicerad 2012-01-04 00:26:19 i Allmänt,

Vad vore en jul utan tomte? Vad vore en midsommar utan goa vänner? O vad vore en respektabel blogg utan en rekordelig årskrönika? Har haft ett väldigt bra år, att jämföras med ett frodigt bete och ett fint skördeår, eller nåt sånt... Har iaf pysslat med att sätta ihop en lite resumé av året som gått.. Kan vara bra för mej om inte annat som börjar bli så till åren att jag snart glömmer vad jag gjorde förra veckan.

O för er som inte kan få nog av mej så länkar jag här o där tillbaka till tidigare inlägg ;-)

Januari!!

Vaknade till liv efter en fantastisk nyårsafton! Ett  helt nytt år stod framför oss... Året då det var tio år sedan det föddes en hel drös härliga ungar i här i Liden! Januari kantades av härliga dagar i slalombacken, en OUTSTANDING tjejfest i schtaaan o hade dessutom en liten HLR kurs här hemma för de små...

Februari!!

Skälsjöträff, födelsedag för både mej o Gurra, älskade syster åkte tjejvasan, den oöverträffliga Vemdalsresan och då stackars Martin fick vara hemma med kräksjuk liten... Praktik på skolhälsovården, superkul! Inser att jag har fantastiska människor omkring mej och livet ställs hux flux på ända då Martins syster alltför tidigt lämnar den här världen....

Mars!!

Börjar månaden med att blotta min själ.. Sedan bjuder mars på underbara dagar med slalom, sportlov, skoteråkning och en o annan byboxning. Far även på en känslomässigt tung resa mot huvudstaden, men inser på vägen hem att det finns saker som kan bli rätt bra... Och är återigen påminda om liveta skörhet och hur viktigt det är att leva här, och nu....


Men nu gott folk, så måste jag verkligen sova! Herregud vilken tid det här tog! Men förstår att ni väntar med ooooolidlig spänning på fortsättning så jag lovar återkomma imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela