Cattas liv och tankar

Premiär!!

Publicerad 2012-01-22 01:07:49 i Allmänt,

Man skulle kunna påstå att det är jobbigt med vinter. Men då det är fem minus grader, snö och alldeles alldeles underbart är det lätt att älska att bo i den norra delen av världen..

Hela familjen har varit på Vättaberget idag. Åkt slalom, grillat mackor och bara njutit av en ledig dag. Att det dessutom blev Lisas premiärtur på slalomskidor var rätt stort! Duktig tjej som åkte ett tag men sen tyckte hon att det var fel på skorna som satt fast på skidorna.... 

 

Efter en härlig dag på berget med en helt perfekt pistad backe gjorde vi gomiddag med oxfilé, råstekt potatis och murkelsås... Att det blev sjukt gott tror jag inte att jag måste förtydliga. Gustav ville sedan göra en efterrätt (o inte protesterade jag direkt...) och då passade han även på att bjuda in fam Jala på kladdkaka med glass o grädde. Tokgott! O eftersom vi alla 70-talister är väldigt noga med att hänga med i svängarna så spelade vi ett parti Wordfeud (eller som vi gamla greker säger: Alfapet.IRL. På det gamla goda sättet.).



GISSA vem som skrev RIOJA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela