Cattas liv och tankar

Vatten och bröd

Publicerad 2012-01-12 22:27:44 i Allmänt,

Eftersom jag emellanåt får för mej att jag är miljonär så blir det lätt ett glapp mellan slut på pengar och nästa månadspeng. Som vanligt är januari en grismånad och kan inte påstå att det blev mer i kassan då jag slantade in en Londonresa och en sväng till Åre....O dessutom HELT förträngt en liten faktura på de nya vinterskorna..Oopps..

Så därför är det nu operation "ätaurfrysokylvecka". O det borde man kanske göra liiiite oftare, för det händer alltför ofta att jag inte förberett middagen och då glider in på Ica vid fyrasnåret, hungrig, trött och med tre svältande barn hängande som klasar runt benen... Då handlar man mycket onödigt.

Så den här veckan blir det blandad kompott. Idag blev det pasta/pesto med kassler och soltorkade tomater, igår blev det pannkakor till Lisa och crepês till oss (alltså inte helt förkastlig mat som havregrynsgröt och nudlar som man levde på under sin ljuva studenttid). Riktigt gott och billigt då man tager vad man haver ur sina skåp.



Lisa vispar pannkakssmet och man skulle kunna tro att jag har försökt att tejpa igen hennes mun för att spara ytterligare några kronor...

JA: Skåprensning (fast lämnar kvar den där lilla frystorkade blodpuddingsbiten, såååå illa är det INTE)
NEJ: Okynneshandling av allehanda delikatesser (o vin är väl ingen delikatess va? Vavavava?)

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-01-13 11:35:25

Det kan vara bra att ha såna veckor för annars blir frysen/frysarna överfulla!! Jag brukar ta såna veckor även om inte plånboken har bett om det, bara för att det är så kul att få lite nytt utrymme i frysen igen ;-)

Postat av: N

Publicerad 2012-01-14 00:59:08

Vin räknas till fruktdelen (tallriksmodellen) ingen delikatess ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela