Cattas liv och tankar

Midsommarhelgen!

Publicerad 2012-06-24 21:22:40 i

 
För tredje året i rad styrde vi kosan mot stugan och traditionsenligt midsommarfirande. Bilen fylldes med allt som kunde tänkas behövas och lite till. Jag kan nästan med all säkerhet påstå att vi säkerligen överlevt ytterligare några veckor och ett världskrig med tanke på all mat som var med...
 
Solen behagade för ovanlighetens göra oss sällskap och det blir liksom lite trevligare med blå himmel och lite värme. Att det dessutom blåste var exemplariskt för då höll sig kusarna på avstånd.
 
  
 
 
 
 
 
Givetvis ordnades en fantastisk midsommarstång med hjälp av silvertejp, grillpinnar och en massa fina blommor. Dansen och sången var det inte direkt något fel på men lilla Lisa ville helst krypa in i pappans skinn och försvinna från det otäcka.. Men tinade upp lagomt till båtturen med storbarnen, lyx! Barnen kan numera skryta med stora A i uppförande, underbara ungar som bara glidit runt o eldat, badat, fiskat, kört fyrhjuling, rott och sovit länge på morgonen. Perfekt!
 
 
Jag hade packat räkor och isande kall Cava och Martin hade packat fyrhjuling till barnen. Alla därmed mycket nöjda och glada! Blev ännu bättre av att Martin packat med sig röken också så vi kunde få rökta räkor till bubblet, osannolikt mumsigt!
 
 
 
Att ha en badtunna att njuta en stund i är oslagbart ljuvligt! Spelar ingen roll om det är kallt eller regnar, blir nästan bara mysigare då! O barnen älskar verkligen att plaska runt i det varma vattnet och lite då o då svalka sig i sjön. Livskvalitet deluxe!
 
 
Bugar och bockar och tackar nu alla fina fina vänner för ännu en fantastisk midsommarhelg till den värdefulla minnesbanken! För det har vi ju klurat ut nu i helgen, att nu går det fort och 40-årskalasen haglar som spön i backen... Vi håller i hatten och åker med, för dit det bär, dit bär det!! Love u all!!!
 
PS Ponera att det börjar gå rykten om att det var Nettan som vann kortspelet så vill jag bara påminna om att hon nyligen är ögonopererad och det vet väl alla hur svårt det är att se tydligt strax efter ett sådant ingrepp. O herregud, hade inte hjärta att säga till henne att hon såg fel på protokollet.. Catta, Nettan, skitsvårt att se skillnad med nybehandlade ögon! För en dålig förlorare är jag inte. Alls.

Kommentarer

Postat av: Jessica Inspera

Publicerad 2012-06-27 13:10:58

Vilka härliga sommarbilder! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela