Cattas liv och tankar

Mot schtaaan!

Publicerad 2012-10-13 14:33:00 i

Ikväll är det party och det hela avslutas eventuellt med en krogsväng. Satt o resonerade med kärleken vid frukosten och inser resignerat att det är en annan typ av packning numera då man ska ut o rumla o dessutom sova borta.. O för att inte tala om farhågorna om ALLT som kan hända...
 
DÅ i packningen:
- Komplett sminkväska
- Parfym
- HÅRSPRAY
- Rena trosor
 
NU i packningen
- Omeprazol
- Nezeril
- Bricanyl
- Fotriktiga skor att åka hem i..
- Rena trosor (skönt att man fortfarande har mottot hel o ren..)
 
Farhågor FÖRR (alltså för fem tio femton tjugo år sedan...)
- Inte få tag i något att dricka...(problemet med att få tag i för mycket var inte relevant..)
- Inte komma in på krogen
- Inte få dansa (läs förbli "ouppraggad...")
 
Farhågor IDAG
- Att bli antastad av fula gubbar på Navet (egentligen osannolikt med tanke på att medelåldern där verkar vara 14..) eller att bli våldtagen och styckad i någon gångtunnel, för det händer ALLTID i stan...
- Att bli vaken för länge så att heeela veckan efter blir kajko..
- Att det spelas så högt att man inte kan PRATA (herregud, tänk på tinnitusen).
 
Men nu bär det iväg! Ska bara pilla bort rullarna ur håret och klämma i mig i "Bridgettrosona".
 
Rock on!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Viktoria Melin

Publicerad 2012-10-13 17:35:27

Hahaha Den var bra! Ha så kul! :)

Postat av: Laila

Publicerad 2012-10-13 21:04:01

Av någon underlig anlednig så känner jag igen mej;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela