Cattas liv och tankar

Liten o sjuk

Publicerad 2013-04-02 18:26:12 i Mitt liv som mamma,

Tur man har morfar, stora syskon o farmor som nu fått rycka in o passat lilla skrot som är krasslig. Förra veckan ögoninfektion och nu feber o förkyld... O trots att det egna samvetet sliter i kroppen så bär det emot att vara hemma då man är helt ny på jobbet... Men tror inte det gått någon direkt nöd på flickebarnet, hon har sett rätt ompysslad ut i soffhörnet då jag kommit hem o löst av "logistikräddarna".
 
 
O man kan definitivt inte anklaga mej för att vara hemma i onödan eller låta barnen vara hemma för lite snuva...  Ida har jag skickat iväg på skolan med ett brutet finger och Alvedon (hjälpte inte... fick lov att gipsa.. Knepigt va?) och då Gustav låg skakandes i frossa en morgon med dryga 39 i feber frågade han med svag stämma:  Måste jag gå på skolan idag? (han fick vara hemma...snällt va? Mycket God mor.)
 
Kanske inte helt lätt att vara barn till en distriktssköterska...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma S

Publicerad 2013-04-02 22:13:01

Hehe, Ja de stackars barnen som har en sjuksköterska till mamma har det inte lätt, det har man hört historier om många gånger :)

Låter som att det går bra på jobbet, härligt! Jag saknar dig massor om dagarna ska du veta! :) Kraaam

Svar: Går jättebra!! Men nog saknar jag er oxå <3
Catharina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela