Cattas liv och tankar

Piggare liten skrutt

Publicerad 2013-04-03 18:41:12 i Mitt liv som mamma,

Igår kväll hämtade jag stora barn som fick komma o passa sin lillasyster idag på fm.Underbart med stora barn och himla tur att de har påsklov! Jag slutade vid lunch och gick då hem o passade på att städa undan lite, märkligt hur stökigt det kan bli fast vi inte ens varit hemma i påsk...Måste ha glömt att jag lånade ut hemmet till trettiotvå stycken ungkarlar från Sibirien.. Med fyra jackor och åtta uppsättningar skor var... 
 
Har även hunnit mysa i soffan med Lisa och tittat på lite film. Men eftersom hon nu är pigg så har hon inte riktigt tid att mysa med mamman... Fördelen med krassliga barn, kramkalas utan dess like.
 
(Ser det ut som flickebarnet har en slickepinn i munnen så är det självklart inte så. Är ju INTE lördag idag inte...Vi lekte att, att... hmm. Vi tog tempen!! ja så var det! Här håller vi ordning på godisdagarna minsann!)
 
Imorgon blir det förskolan, hon längtar efter det nu efter att ha varit hemma i en vecka.. 
 
Själv sitter jag o känner mej helt oklädd eftersom jag lyckades gå ifrån min telefon på jobbet... Känns ovant, otäckt, naket och säkert jättenyttigt. Skulle nog behöva lämna den oftare...
 
Ja just ja, MÅSTE ju rekommendera en bok såklart! Tårar, skratt, fniss, eftertanke och en enorm humor och livsinsikt. Helt underbar bok! Men så är jag toksåld på Fredrik Backmans blogg också, gillar verkligen hans sätt att skriva! Har ni inte hittat igen den så kan jag varmt rekommendera den!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela