Cattas liv och tankar

Snart bär det iväg!

Publicerad 2013-05-25 13:30:45 i

Närmar sig Kroatien med stormsteg! Ska bli så himla mysigt! Hoppas verkligen på sol, bad och ljumma kvällar...(0 friska barn, frisk karl och lyckliga miner). Litelitelite oro känner jag allt inför Martins tilltagande förkylning med farbrorhosta o lunginflammationsvarning (men säg det inte till honom för guds skull, han blir så himla skärrad om jag oroar mej. Han påstår att för att få mej empatisk så krävs det att man är minst är döende.. Vilket påhopp! Jag som är så omhuldande...)
 
Men idag lyser solen här hemma o det är tvättastädapacka på schemat, alltid lika spännande.. Hade turen att bli bortbjudna på middag så då går tvätten o städandet genast lite lättare.
 
Igår morse gick jag upp till Väckesjön innan jobbet, makalöst vackert! Önskade jag hade haft med mej en fikakorg så hade jag gladeligen stannat kvar däruppe hela dagen. Energikick utan dess like med en vacker natur o fågelkvitter som start på dagen! Har nu lyckats hålla i min föresats om bättre hälsa i åtta veckor. Detta har resulterat i minus åtta kilo på vågen och att det numera går att knyta skorna utan att få sura uppstötningar... Heja mej, o en klapp på axeln!
 
Ska verkligen se till att jag inte börjar smita från min träning efter en veckas semester.. Pepppepppepp!! Går varje vardag men har bytt ut någon dag mot styrketräning. Så nu kör jag minst tre promenader/vecka och minst två styrkepass/vecka. Kost som tidigare, äter allt men mindre o inte heeeeela tiden.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2013-05-26 09:07:01

Kanonbra jobbat! Ha en skön semester, hoppas du/ni fick med all packning och hela familjen till incheckningen..;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela