Cattas liv och tankar

En av de bästa!

Publicerad 2013-09-23 12:30:00 i Ljuvliga helg!,

Den här helgen har det varit full fart från morgon till kväll och har verkligen lyckats pressa in så väldans mycket skoj att jag blir alldeles lycklig då jag tänker på det! Startade upp en tre dagars ledighet med kaffefrämmande av en sällskapstörstande gräsänkling på torsdagkväll. Han hade inbillat sig att barnen skulle vilja umgås heeeeela kvällarna då mamman dragit iväg på solsemester och tackade vänligt nej till erbjuden kanelbulle och kaffe men fick beskedligt återkomma då han satt och försmäktade i sin ensamhet och barnen var ute på egna roligheter.. Tänka sig va?
 
Fredagförmiddag ägnades åt hemmet med sedvanlig tvättstädlagamatcirkus men sedan lämnade jag o Lisa allt det åt sitt öde och drog iväg mot kusten... Först ett besök på Kulturmagasinet för sagostund och lån av nya böcker. Klackade sedan en sväng på stan och firade Lisas namnsdag med en fika på Charm. Styrde sedan kosan mot Njurunda där det väntade tacokväll med Helena, Allis, Agnes, Maria o lilla söta Ebba. Tokgott. Toktrevligt. Toklänge sen sist.. Jag o Lisa sov kvar och efter frukost (ja vi höll oss kvar till lunch oxå för den delen...) åkte vi in till stan och gick på bio och såg Alfons Åberg. 
 
Foto: En härligt mysig ledig dag, o bättre ska det bli :-)  Foto: Fika på stan på LISA-dagen <3 Foto: Fortsätter nu myshelgen med bio! O stort Tack till Helena för ett toktrevligt dygn i Skedlo <3
 
Efter bion mötte vi upp övrig familj som kom med bussen och då gick hela högen på Stekhuset och åt en riktigt god middag! Lyx! Då vi var mätta och belåtna begav vi oss till allra käraste syster med familj och dumpade av Martin och Lisa och sedan for jag återigen mot biografen för att nu se en film tillsammans med Ida och Gustav: Familjetrippen. Kan säga att det blev en hel del goda skratt, helt galet!
 
Återvände sedan till Bredsand och anslöt till alla kära där och fick direkt ett glas bubbel i näven. Rackarns trevligt!
 
Söndagen bjöd på strålande sol och frukost på altan. Ljuvligt! Jag o Camilla for sedan till svampskogen och lyckades hitta både gula kantareller och trattisar. Underbart!!!
 
 
Avslutade till sist en fantastisk helg med att bjuda in fam Unander på middag. Så det var med ett glatt och nöjt sinne jag kröp ner i sängen igårkväll. SÅ lycklig över att ha alla underbara människor i mitt liv!
 

Kommentarer

Postat av: N

Publicerad 2013-09-23 23:29:37

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela