Cattas liv och tankar

Rik!

Publicerad 2013-09-03 17:00:00 i

Igår kände jag mej väldans höstlik och huslig. Kokade glögg på lingon, gjorde köttfärslimpa till middag o sonen fixade äppelpaj till efterrätt. Rustigt och mumsigt! Känns lite extra lyxigt då man kan fixa och tillaga av närproducerade produkter! Kan numera stoltsera med svamp ifrån skogen, lammkorvar ifrån grannbyn, äpplen ifrån grannården, ägg och lingon från en annan grannby.. Hoppas nu bara att sambon lyckas plocka några fina älgstekar i skogen då han jagar, för visst är det väl så? Älgstekar, färs och annat liknande växer på ett speciellt älgträd i skogen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela