Cattas liv och tankar

Underbara juli! Eller just ja, september är det ju!

Publicerad 2013-09-08 20:22:09 i Kärlek, Underbara höst,

Vilken helg!! Helt magisk! I fredags for jag o Lisa till stugan alldeles själva! Kvalitetstid med lilla skrot är inte helt fel! Käkade lördagsgodis fast det var fredag o sedan gjorde vi en tidig kväll. Lisa somnade vid åtta och jag kröp ner under täcket och läste en stund innan ögonen ramlade igen strax efter halv tio.. Nackdelen var dock att boken var ruggigt spännande så då jag skulle ut på dass på kvällskvisten, i kolsvarta mörkret, hade jag en bestämd övertygelse om att det när som helst skulle hoppa fram en psykopat ur skogen.. Förstå hur fantasin kan få till det! Bättre att läsa Mr Greys nyanser då man är ensam i skogen...
 
På morgonen vaknade vi till en strålande sol och blå himmel och en helt ljuvlig värme! Fikade frukost och lyssnade till "Ring så spelar vi", som sig bör en lördagmorgon. Sedan droppade det in idel kära människor och snart var stugan full. Härligt!
 
 
O vi har grillat, fiskat, druckit rosé och suttit ute i fantastiskt högsommarväder trots att det faktiskt står att det är en höstmånad på almanackan. O tror inte att jag någonsin tidigare har badat i september!!! Men både jag, Lisa, Gustav, Camilla och Isa badade både igår och idag! Galet, men helt ljuvligt!
 
Gott med grillade marsmallows!
 

Så nu känner jag att jag har fyllt på med massor av energi för ännu en rolig och spännande arbetsvecka!
Tack härliga helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela