Cattas liv och tankar

Fundersam..

Publicerad 2014-09-12 12:10:08 i

Igår åkte jag ner till Sundsvall för studier. Blev då stoppad efter vägen av en vägarbetare eftersom de höll på att måla nya mittlinjer. Mycket sympatisk karl. Han blev stående en stund vid min bil och förklarade att det tar några minuter innan färgen torkar och kör jag över de nymålade strecken får jag färg på däcken, in i hjulhusen och därmed instabiltet i värsta fall. Detta ville han undvara trafikanterna ifrån och därför fick trafiken stå stilla en stund. Mycket förståeligt!
 
Men han berättade att han dagligen får skäll, att människor förolämpade honom, kallade honom stor, tjock och en idiot, vissa kastade tom skräp på honom och struntade sedan i att stanna, korsade de nymålade strecken, fick färg på hjulen och skrev sedan arga insändare i tidningen att de minsann betalade vägskatt och hade RÄTT att åka på vägen.
 
O visst kan man känna igen det här i många verksamheter. Det är alltid någon annans fel. Det är lärarnas fel att barnen inte klarar skolan, expeditetens fel att det är slut på mjölken,  SMHI-s fel att det regnar, vårdens fel att ryggen gör ont, polisens fel att det blir upplopp på stan och för att inte tala om Försäkringskassan och SOS alarm.. För det är aldrig någonsin mitt ansvar. Och då tar jag mig rätten att skälla ut människor. Kallar dem idioter, kompetensslöa individer och publicerar gärna missnöjet på sociala medier också. För tänk om förskolepersonalen missat att ta på extra tröjan, skandal! Häng dem!
 
Varför kan vi inte försöka lita på att alla gör så gott de kan. Inom alla yrken. Och är man missnöjd ska man givetvis säga till för alla kan göra misstag..Men kanske inte börja i fel ände. Inte skälla, inte skrika, inte hota, inte lägga ut precis ALLT på sociala medier.
 
Tycker det vore bra mycket trevligare om vi vore lite vänligare mot varandra!
 
Jag hyllar därför nu alla som står ut med att dagligen få skäll för att folk inte kan skilja på sak och person!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela