Cattas liv och tankar

Energitjuvar

Publicerad 2012-02-29 20:06:11 i Allmänt,

Det finns massor av saker som stjäl energi. Vissa värre än andra. Fördelen med en del energitjuvar är att man helt sonika kan välja bort dem. Men en del får man lära sig att leva med och hitta ett sätt att hantera det istället, för man kommer inte undan. Vissa stunder i livet klarar man av att hänge sig åt energitjuvar men ibland så säger man bara STOPP! Nu. Får. Det. Vara. Nog.

Vad är då en energitjuv? Ja det kan faktiskt vara det mesta, både ting och människor. Några av mina energitjuvar är krånglande datorer.... Klagande och sura personer... Saker som blir ogjorda.. Tjatet från mej själv på barnen... Svikna löften.. Arrogans.. Ostädat och rörigt hemma..

Tror att alla har sina egna små energitjuvar och vet hur det kan vara. Vissa dagar går det bra och nästa dag blir man kräkle.

Då energitjuvarna hopar sig och det känns som om de i enad front förklarat krig emot sig är det ofantligt viktigt att ha någonstans att tanka energi. Jag har några källor fantastisk energi. Så oerhört tacksam för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela