Cattas liv och tankar

De sista karamellerna...

Publicerad 2012-01-04 21:09:55 i Allmänt,

Augusti!!

Sista semesterveckorna visslar förbi... Kräftkalas i Bredsand. Mera mys i stugan.. Kidnappade nu sambon som fyllde år för en helg i Stockholm. Helt underbart!! Skönt att få komma iväg på egentid ibland. En sväng till Porter café med kollegorna, svampplockningsstart och underbara skogsturer. Pubrunda med Indalsbrudar och inser till slut att sommaren ännu en gång är slut och det drar ihop sig till skolstart...

September!!

Börjar nu de sista veckorna på dsk-utbildningen. Massor av svampplockning och ljuvliga höstdagar! Firar fem år som sambos med pompa o ståt... Och det är plötsligt tio år sedan den oerhört tragiska bussolyckan i Indal...

Oktober!!

Öppnade upp oktober med en ordentlig bondefest! Sedan blev det bara bättre och bättre! Två årskalas och en Parisresa som överträffade alla förväntningar och dessutom en distriktssköterskeexamen! Vilken månad!!

November!!

Middagsbjudning och en sagolik helg på Knaust toppade November. Annars var det mest en månad med regn o rusk!

Men kunde konstatera att jag fick användning av mina fina röda gummistövlar!!

December!!

Nu var det 13 års kalas, Lucia, julfirande och nyår för hela slanten! Men hann även med julfirande med jobbet, en bruten hand för Ida och ett toktrevligt glöggmys med brudarna! O sen var året slut....

Kan konstatera efter att ha läst igenom hela årets blogg att det finns väldigt många guldkorn... Har verkligen förmånen att ha fina underbara vänner, en fantastisk familj och ett jobb som jag älskar. Det är med spänning jag ser fram emot ett nytt år men samtidigt känner jag ett visst vemod över vetskapen att tiden går så ofantligt fort .... Men det gäller att göra så gott man kan, att ta tillvara på sina dagar och att inte slösa bort sin tid. För det är så viktigt. Att leva här och nu.

God fortsättning till er alla! O TACK för att ni finns (och att ni orkat traggla er igenom heeeeeela mitt 2011!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela